Grosu Art Studio Blog

HomeBlog – Cum să creezi un concept ”instagramabil” pentru restaurantul tău

Cum să creezi un concept ”instagramabil” pentru restaurantul tău

Categorie:
Autor:
Data:

Rețelele de socializare ne influențează tot mai mult deciziile legate de destinațiile de vacanță, lucrurile pe care le purtăm sau locurile în care alegem să ne petrecem timpul liber. Conform unui studiu realizat de platforma americană Zagat în anul 2018, 75% din clienții unui restaurant recunosc ca au fost influențați în decizia lor de a încerca un local nou de fotografiile postate de prieteni sau influenceri.

Mai mult decât oricare alt mediu social, Instagram este o sursă de informare puternică asupra localurilor noi, fie că vorbim despre un restaurant, un bar sau o cafenea. Deși poate părea un lucru frivol, antreprenorii din domeniul HORECA își propun să ofere mai mult decât un meniu gustos sau servire promptă pentru a se diferenția de competiție. Aceștia investesc în design interior pentru a oferi o expriență ”instagramabilă”, cu potențial de viralizare, tradusă în promovare gratuită pe cea mai populară rețea de socializare.

Descoperă sfaturile noastre care îți vor asigura prezența în feed-urile și story-urile clienților tăi.

Instagram schimbă nu doar designul restaurantelor, ci și așteptările clienților

Un concept ”instagramabil” este o mină de aur pentru promovarea locației. Când clienții tăi postează stories, fotografii sau video-uri din restaurant, cu un detaliu de decor sau cu ceea ce tocmai au comandat, practic, îți promovează gratuit afacerea.

Pentru a crea un concept de succes, ține cont de profilul clienților tăi și încearcă să descoperi ce tip de conținut împărtășesc cu prietenii lor pe conturile de socializare. Elementele de decor moderne, funky, vor atrage un alt tip de public decât obiectele de artă clasică sau decorațiunile cu aspect antichizat.

View this post on Instagram

A post shared by Diana Enciu (@fabmusediana) on

Creează acel interior fotogenic și coerent

Designul restaurantului tău trebuie să spună o poveste pentru a crea o experiență greu de uitat și pentru a oferi clienților cadrul perfect pe care să îl împărtășească pe Instagram. Cele mai populare restaurante din lume au un concept creativ și coerent, construit în jurul unei culori, a unei epoci sau chiar al unui element din natură. Alege o schemă de culori, un mix de texturi și materiale, un tip de detalii, asigură-te că elementele spațiului au sens împreună.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Grosu Victor (@victorgrosu) on

Include elemente originale în decor

Departe de noi ideea de a te sfătui să îți umpli spațiul cu cudățenii sălbatice, însă câteva elemente unice, originale, poate chiar puțin neobișnuite, vor atrage atenția iubitorilor de Instagram. De exemplu, un panou tematic sau o statuie amplasată lângă intrare poate fi genera multe story-uri și postări în feed.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Instinctive Shots (@instinctiveshots) on

Lumina

Lumina este secretul realizarării unei fotografii perfecte, iar lumina naturală este preferata pasionaților de fotografii. Așa că profită din plin de plafonul din sticlă sau de ferestrele mari din locație. Însă dacă localul tău nu beneficiază de vitrament generos, poți crea acel cadru instagramabil găsind echilibrul perfect intre luminile puternice care vor lumina spațiul, și cele de atmosferă, mai calde.

Lumina galbenă este preferată celei albe, care generează nu doar un contrast puternic în fotografii, ci și umbre dure, inestetice.

Instagramerilor cu experiență nu le place iluminatul direct, însă știu să fotografieze cum nu se poate mai bine detalii puse în evidență prin lumini de accent. Așa că dacă dorești să atragi privirea potențialilor clienți către un anumit loc al cafenelei tale, amplasează acel detaliu deosebit sub o lumină de accent.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ALINA TISHA (@alinaceusan) on

Dispunerea meselor

Pentru a exploata la maxim spațiul unui restaurant, o practică obișnuită (și puțin depășită de vremuri) este să creezi un plan tip grilă și să folosești fiecare centimetru de spațiu posibil. Deși acest lucru permite acomodarea unui număr mai mare de persoane, nu este recomandat în cazul în care dorești ca numele localului tău să devină un hashtag popular pe Instagram.

Pentru a găsi amplasamentul care foto, fă un test: așează-te la mesele din restaurant și încearcă să faci o poza cu tine și mâncarea de pe masa. Dacă devi puțin frustrat încercând să găsești unghiul potrivit, cel în care nu există alți clienți în cadru, regândește apoziționarea meselor.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A D E L I N A E •D •A (@adelina.pestritu) on

Nu uita de branding

OK, ai stabilit lumina care scoate culorile din farfurie în evidență, cadrul perfect pentru poze, asigură-te că plasezi suficiente elemente de branding în orice cadru instagramabil, precum meniuri și șervețele cu logo-ul restaurantului sau elemente de signalistică din manualul de brand.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @nelli.guseva on

Persoanele cu experiență în mediile de socializare adoră să împărtășească prietenii virtuali locurile preferate, iar postarea unei fotografii cu un element de branding elegant, plasat inteligent devine nu doar un subiect fotografic excelent, ci si o reclamă gratuită pentru afacerea ta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Carlos Aguilar Filamor III (@twinktraveller) on

Designul băilor

În momentul în care scriem acest articol, hashtag-ul #toiletselfie apare de 298K de ori pe Instagram. De la vedete internaționale și până la prietenii tăi apropiați, ingragram-ul e plin de selfie-uri în oglinda băuii. Pentru a încuraja clienții să facă o fotografie în toaleta locației tale, pe lângă elementele de decor custom-made care continua „povestea” restaurantului în spațiul intim al băii, iluminatul este la fel de important ca și în restul spațiilor. Oglinzile de perete mari sunt opțiuni inteligente, iar luminile amplasate de o parte și de alta a oglinzii de deasupra lavoarului creează cadrul pentru selfie-ul perfect.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Edyta Wojtczak 🕊 (@edyta.wojtczak) on

Trăim într-o lume în care imaginile ”vând” mai mult decât cuvintele. Îți recomandăm să acorzi atenție designului interior și elementelor vizuale ale afacerii tale. Însă nu uita că nimic nu poate subtitui un preparat bun atunci când vine vorba de experiența clientului. Nu scăpa din vedere meniul și servirea, pentru a-i face pe clienții care te găsesc pe Instagram să revină sau să te recomande.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joseph by Joseph Hadad (@joseph_by_joseph_hadad) on

Iar dacă nu știi de unde să începi cu implementarea acestor idei pentru baruri, cafenele și restaurante ”instagramabile”, contactează echipa noastră de experți în industria ospitalieră, cu experiență în crearea de concepte internaționale premiate.