
6 moduri în care un chef poate contribui la succesul restaurantului
Studiile arată că mai mult de 58% dintre clienții unui restaurant pun gustul și calitatea mâncării mai presus decât prețul, serviciul, varietatea meniului sau atmosfera din local. Personalul din bucătărie deține puterea de a ridica afacerea mai mult decât orice altă investiție pe care o poți face atunci când decizi să debutezi în industria horeca. Pentru că, da, executive chef-ul, formarea și fidelizarea sa trebuiesc văzute drept investiții.
Dacă deții un restaurant sau te gândești să deschizi o afacere în domeniu, trebuie să cunoști toate modurile în care un chef te poate ajuta să dobândești succesul. Pentru că potențialul unui bucătar profesionist depășește capacitatea de a găti bine.
Acest articol te va ajuta să descoperi linia fină dintre un simplu bucătar și un chef și să înțelegi toate modurile în care omul potrivit în bucătărie crește valoarea business-ului tău.
1. Este determinat
Pasiunea în bucătărie înseamnă energie și o putere incredibilă de a NU renunța. Așa cum nu îi poți spune unui muzician cum să cânte la instrumentul său, unui pictor cum să își folosească paleta sau unui scriitor cum să își exprime trăirile, așa nu îi poți spune unui chef cum să gătească. Pentru că el creează preparate cu o determinare și o pasiune care se simte în fiecare farfurie. Pe care clienții restaurantului o recunosc din toate celelalte farfurii care i-au fost puse în față de către competiție.
2. Chef-ul este un maestru al organizării
Fiecare zi în bucătărie este o competiție, o cursă contra-timp, o provocare căreia mulți nu îi pot face față. Care este calitatea ce ajută un bucătar talentat să devină un executive chef apreciat? Autodisciplina și abilitatea de a fi un manager bun, de a conduce bucătăria eficient și de a stoarce de potențial echipa sa.
3. Un chef este o achiziție valoaroasă pentru client service
Un customer service bun este elementul fără de care nu poate exista succes în industria ospitalității și, în general, implică întreg personalul restaurantului. Însă atunci când alegi o poziționare premium pentru restaurantul tău, bucătarul joacă un rol cheie în câștigarea și fidelizarea clienților pretențioși.
O recomandare culinară primită chiar de la chef, o conversație despre preferințele culinare ale clientului și apoi transpunerea lor în farfuria ce i se pregătește și este adusă de însuși creatorul său, acesta este modul în care fiecare client valoros merită tratat.
4. Țintește sus și duce restaurantul pe culmile succesului
Scopul final al unui maestru bucătar este să descopere în fiecare zi cum poate să-și perfecționeze rețeta de ieri. Profesionalismul și dorința sa de autodepășire ridică standardele de lucru și îi inspiră pe ceilalți membri din bucătărie, pentru care devine un exemplu de urmat.
5. Un bucătar bine pregătit este o mină de aur pentru promovarea restaurantului
Apariții în emisiuni culinare, interviuri pentru reviste de specialitate, demonstrații de gătit la evenimente de profil, live-uri pe IGTV…iată cum un executive chef devine ambasador al restaurantului în industrie. Pentru echipa de PR a unui restaurant, bucătarul este întotdeauna o sursă valoroasă de conținut și un element cheie pentru construirea identității de brand.
6. Este devotat
Devotamentul unui chef este cireșa de pe tort. Bucătăria este o a doua casă pentru el, o casă pe care a construit-o cu propriile forțe. Și pe care nu o va putea părăsi decât dacă va simți că nu își mai găsește locul acolo, că nu mai este respectat sau apreciat.
Read recent articles
Cum lansezi o afacere în domeniul ospitalității în plină criză economică
Cum faci angajări în HoReCa: 5 abilități pe care să le urmărești în procesul de recrutare
Minimalismul etnic, cel mai apreciat stil de design interior pentru restaurante post-pandemie
Cum elimini risipa alimentară din restaurant, pentru afacerea ta și pentru tine