7 Idei de marketing pentru restaurante de Crăciun
Pentru restaurante, perioada sărbătorilor de Crăciun reprezintă o ocazie de a atrage noi clienți și de a-i fideliza pe cei care deja cunosc locația. Dacă deții un restaurant, s-ar putea să ți se pară banal sau învechit să creezi ceva special pentru Crăciun, dar… va fi în detrimentul tău să nu faci nimic. În mediul extrem de competitiv de astăzi, ofertele și acțiunile de marketing de Crăciun ajută restaurantele să își crească vânzările în această perioadă, dar și să fidelizeze clienții și să atingă noi potențial clienți. Iată mai jos 7 idei de marketing pentru restaurante de Crăciun:
1. Decor de Crăciun pentru restaurant
Pe lângă mâncare, oamenii vin la restaurant mai ales pentru atmosferă și experiență, așa că decorează locația în ton cu această perioadă. Nu trebuie să sufoci spațiul de obiecte – când vine vorba de decor, „less is more”. Am scris un articol special despre cum să îți decorezi restaurantul de Crăciun în 2021, din care poți să te inspiri.
Creează apoi fotografii și un video cu noul decor și promovează-le în Social Media și pe website – în această perioadă, cu toții căutăm locuri cu un decor special. Și mesele trebuie decorate în același ton: poți adăuga o lumânare și o crenguță de pin sau eucalipt pe fiecare masă.
Nu uita că un loc frumos îi va stimula și pe clienți să se fotografieze și să posteze pe rețelele sociale, crescând notorietatea locației. Dacă ai un șemineu, de exemplu, sau un brad, poți crea în jurul acestora un colț special pentru fotografii. Asigură-te că personalul îi îndeamnă pe clienți să se fotografieze și le stă la dispoziție pentru a le face poze. Poți chiar să ai un aparat Polaroid și să le oferi pozele printate, odată cu nota de plată.
Decorul trebuie să se reflecte și în mediul online: modifică bannerele de pe website și canalele de Social Media în ton cu sezonul și postează în această perioadă imagini, videoclipuri, reel-uri, stories și tik tok-uri în ton cu Crăciunul.
2. Christmas touch în meniu
În această perioadă, cu toții suntem atrași de preparatele specifice de iarnă, așa că, în funcție de tipul de bucătărie din restaurant, poți include 2-3 preparate speciale și un desert, pe care să le semnalizezi printr-un meniu special, cu o grafică de sărbătoare. În funcție de solicitări, asigură stocuri suficiente pentru prepararea lor – va fi frustrant să nu le poți oferi, odată ce clienții se entuziasmează și doresc să le încerce. Nu uita să le adaugi și în meniul de livrări online și să asiguri o ambalare specială pentru ele.
Pentru a promova aceste preparate, poți crea un video cu Chef-ul pregătindu-le în bucătărie, pe care să îl distribui pe canalele de YouTube, instagram, Facebook și TikTok.
3. Oferte speciale de Crăciun în restaurant
Pe toată perioada lunii decembrie, poți crea diferite oferte care să stimuleze vânzările: un discount de 5-10% pentru clienții fideli, 30% discount la a doua masă, a patra cafea gratuită, discount la băuturile de Crăciun pentru cei care poartă un pulover de Crăciun etc. Poți oferi un discount pentru cei care comandă toate preparatele speciale de Crăciun.
4. Oferte pentru livrările la domiciliu
Nu uita de ofertele pentru livrările la domiciliu, care vor crește în această perioadă. Poți oferi câte o prăjitură specială sau câte un biscuit festiv cu ghimbir, alături de un plic de ceai, pentru fiecare comandă la domiciliu. Adaptează preparatul în funcție de tipul restaurantului și asigură-te că ambalajul e în ton cu sărbătoarea – de exemplu, o felie de portocală uscată, legată cu sfoară. Sunt detalii care emoționează și creează o experiență pozitivă în mintea clienților, chiar dacă nu au pășit în restaurant. Același efect va fi creat de o felicitare semnată de Chef sau de ownerul restaurantului, pentru comenzile din zilele de Crăciun.
Pentru că în această perioadă au loc petreceri de Crăciun, poți crea o promoție specială în acest sens – un discount pentru comenzile de peste 500 lei, de exemplu, sau oferte tip „2 la preț de 1”. Aceste oferte te ajută să îți crești notorietatea, pentru că încurajează clienții care deja te cunosc să spună și altora de tine – word of mouth-ul (recomandările „din gură în gură”) rămâne cea mai eficientă manieră de promovare, pentru că tindem să avem mai multă încredere în recomandarea unei persoane cunoscute decât într-un Ad pe instagram, de exemplu.
5. Gift card-uri de sărbători
O altă metodă de a-ți crește awarenessul prin intermediul celor care deja te apreciază este să creezi gift-carduri cadou, ce pot fi oferite de clienți cadou prietenilor. Cardurile trebuie să aibă o grafică atractivă, în ton cu conceptul restaurantului, și să fie promovate atât în restaurant, cât și în social media și pe website. Poți crea o ofertă pentru aceste giftcarduri – la un număr de 5, de exemplu, al șaselea va fi gratuit. Asigură-te că au o dată de expirare, pentru a încuraja primitorii să le folosească și să îți descopere restaurantul cât mai curând.
6. Coșuri-cadou de sărbătoare
Tuturor ne e greu să găsim cadouri, de aceea poți veni în întâmpinarea clienților creând coșuri speciale cu preparate de Crăciun, asortate cu un vin de calitate, pe care clienții să le poată cumpăra din restaurant sau prin aplicația online. Preparatele artizanale sunt extrem de apreciate, iar dacă poartă semnătura unui restaurant cunoscut și sunt ambalate într-o manieră atractivă vizual, vor fi cu siguranță o alegere bună pentru clienți. Le poți așeza sub brad sau pe bar, pentru a fi cât mai vizibile. Nu uita să introduci în interior o carte de vizită cu restaurantul.
7. Giveaway pe instagram
Conținutul generat de utilizatori (user-generated-content) este creat de followerii unui brand, iar statisticile arată că 55% dintre noi au cea mai mare încredere în acest tip de conținut, pentru că este onest și neplătit. Pentru a folosi acest tip de strategie de marketing de Crăciun în restaurantul tău, poți organiza un giveaway. Premiul poate fi un coș delicios de bunătăți sau o cină cu prietenii de Crăciun. Mecanismul concursului poate fi următorul: invită utilizatorii să posteze o imagine cu ei în restaurant, alături de un hashtag creat special pentru campanie, de tipul #Crăciunla(NumeleRestaurantului) sau #CrăciunThailandez, iar contul care va avea cele mai multe likeuri pe 24 decembrie va câștiga.
Sperăm că te-am convins că sărbătoarea Crăciunului reprezintă momentul ideal pentru a pune în aplicare câteva acțiuni de marketing care să crească vânzările din restaurant și să genereze noi clienți. În această perioadă a anului, oamenii sunt dispuși să cheltuiască mai mult și să petreacă mai mult timp cu familia, prietenii și colegii, așa că e momentul ideal să le oferi o experiență memorabilă.
Nu uita să adaptezi orice acțiune de marketing la conceptul restaurantului tău și la tipul de public pe care îl vizezi și să o promovezi prin toate canalele, online și offline. Urmărește-ne pe blog și pe Social Media pentru mai multe idei, sfaturi și tendințe din industria ospitalității.
Sursă imagini folosite în articol: freepik.com
Foto cover: Photo by Nicole Michalou from Pexels
Read recent articles
Cum să decorezi restaurantul de Crăciun – tendințe 2021/2022