Galileo Olimp Resort & Residences - Certion - design Grosu Art Studio copy

Branded Residence: noul standard de luxury living

Conceptul de Branded Residence a devenit tot mai popular în ultimii ani, făcându-și loc, încet-încet, și pe piața imobiliară de lux din România. În acest articol vedem ce înseamnă branded residence, ce beneficii oferă și care sunt criteriile de care ar trebui să țină cont dezvoltatorii care își doresc să implementeze local acest concept.

Ce înseamnă Branded Residence?

O reședință de marcă este o proprietate imobiliară afiliată, prin design și servicii, unui brand cunoscut. Asocierea cu un brand creează încredere și garantează un nivel înalt de servicii și facilități de tip hotelier, nedisponibile într-un ansamblu rezidențial standard.

Mandarin Oriental Barcelona

Moments, unul dintre restaurantele din cadrul Mandarin Oriental Barcelona. Sursă imagine: www.thefork.com.

Conceptul de Branded Residence (tradus ca „reședință de marcă”) a apărut în Manhattan, SUA, în anul 1927. Aproape 100 de ani mai târziu, există peste 400 de astfel de reședințe în lume, cu un total de 55,000 unități, potrivit unui studiu efectuat de Knight Frank.

 

Karl Lagerfeld Villas, Marbella

Karl Lagerfeld Villas, Marbella, proiect în lucru, cu termen de finalizare în 2024. Sursă imagine: karllagerfeldvillasmarbella.com.

De-a lungul timpului, segmentul a fost dominat de jucători mari din domeniul ospitalității: Four Seasons, Marriott International, Ritz-Carlton, Mandarin Oriental, Accor. În ultima perioadă, însă, tot mai multe branduri non-hoteliere de lux au început să se asocieze conceptului: Aston Martin, Versace, Porsche, Fendi, Missoni, Armani sau Pininfarina sunt doar câteva dintre ele.

Branded Residences Savills

Noi jucători non-hotelieri pe piața internațională de Branded Residences – un studiu Savills Research & Savills International Development Consultancy din 2020. Sursă imagine: Savills.com

Ce oferă proprietățile tip Branded Residence?

Reședințele de marcă oferă o gamă completă de servicii de cea mai înaltă calitate, la același standard ridicat cu cele disponibile în cadrul unui hotel de lux: room service, concierge, housekeeping, valet parking, personal shopping, SPA și wellness, restaurante și baruri de top în cadrul proprietății, securitate 24h etc.

În plus, proprietarii beneficiază de management și mentenanță pe tot parcursul anului. Un alt beneficiu major este că aceștia își pot închiria reședințele prin programele de management ospitalier oferite de dezvoltator.

Ritz Carlton Residences, Istanbul

Ritz Carlton Residences, Istanbul. Sursă imagine: www.ritzcarlton.com.

Branded Residences în România

Recent, conceptul de „branded residence” a început să câștige teren și să înceapă să se maturizeze pe piețele emergente din Europa, înregistrând o dezvoltare rapidă din 2005 până astăzi. Un studiu efectuat de Savills în februarie 2023 prognozează o creștere de 60% pe piața din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, până în 2030.

În România, segmentul începe să se contureze, cu dezvoltări ca cele propuse de Certion pe litoral și la munte. Arhitectul Victor Grosu crede că esențial pentru reușita unui astfel de demers este factorul local:

Adaptarea la condițiile locale este cheia. Pentru un astfel de proiect, trebuie să se lucreze în echipe mixte (servicii, administrație, gastronomie, SPA etc.), cu consultanți internaționali care au mai implementat astfel de proiecte pe piețele mai mature: Dubai, Miami, Londra etc. Un astfel de produs vine la pachet nu doar cu imagini frumoase, ci cu servicii de top, cu un brand solid, cu promisiuni și valori. Nu vorbim doar despre design interior.”

Galileo Olimp Resort & Residences - Certion - design Grosu Art Studio copy

Restaurantul de la mezaninul Galileo Olimp Resort & Residences. Randare 3D Grosu Art Studio.

Branded Residence se află la limita dintre imobiliare și servicii hoteliere: ca proprietar al unui apartament, beneficiezi de toate facilitățile unui hotel. De aceea, serviciile sunt o componentă esențială a unui astfel de demers:

„Branded Residence nu este doar un nume pe clădire sau o locație. Sunt multe locații wow care nu au o ofertă corectă, nu au servicii conexe. Valorile asociate cu acea proprietate trebuie susținute pe termen lung. În colaborarea cu grupul Certion, am îmbinat experiența noastră pe piața rezidențială premium (Hype Project) cu know-how-ul în domeniul ospitalității – Grosu Art Studio”, specifică arhitectul Victor Grosu.

Lobby Vogh Olimp. Randare 3D Grosu Art Studio.

Lobby Vogh Olimp. Randare 3D Grosu Art Studio.

La nivel de design interior, pentru interioarele proiectelor Vogh și Galileo din Olimp, echipa Grosu Art Studio a ținut în primul cont de destinația acestora: reședințe de vacanță, la mare. Pentru lobby-uri, restaurante și apartamente, s-a propus un design cald, care să reflecte minimalist și autenticitate, îmbinând tot confortul unei locuințe cu standardele unui hotel de top.