Branding de restaurant: AVO Gastrohan
Un restaurant reprezintă, mai presus de orice, o experiență, iar brandingul este un aspect-cheie din poveste. În acest articol îți arătăm cum am construit identitatea vizuală pentru AVO Gastrohan, unul dintre cele mai recente proiecte Grosu Art Studio.
De la strategia de marketing la felul în care arată meniul, brandingul restaurantului le comunică oamenilor cine ești și ce așteptări să aibă de la tine. Un brand bine construit creează instantaneu o conexiune emoțională cu oaspeții care îți trec pragul.
Am scris într-un articol anterior care sunt cei 5 pași de urmat pentru crearea unui brand în industria Horeca.
Identitatea vizuală Avo Gastrohan
Identitatea vizuală a restaurantului tău reprezintă felul în care te prezinți, felul în care ești perceput. „Folosind instrumente grafice precum logo, cromatică, fonturi, moodboards dar și un tone of voice propriu, creezi un limbaj vizual specific businessului tău cu care poți transmite coerent mesajul brandului”, explică Diana Sonia, Brand Designer și colaboratoare Grosu Art Studio pentru proiecte de branding Horeca.
Pentru AVO Gastrohan, restaurantul deschis în noiembrie 2021 în Râmnicu Sărat, pe E85, Diana a construit identitatea vizuală pornind de la amenajarea propusă de noi. După ce a văzut propunerile 3D de amenajare, a avut o serie de discuții cu clientul, care își poate aduce aportul personal în proiect, și a schițat primele propuneri grafice.
Cuvintele-cheie folosite pentru elaborarea conceptului au fost „family business”, „gastro-han”, „produse din ferma proprie”. Astfel, pronind de la ideea de business de familie, după un brainstormig dedicat denumirii, s-a votat „AVO” – care înseamnă bunic.
Limbajul grafic ales de Diana reia nuanțele folosite în amenajare: verde măsliniu și nuanțe de pământ. Brandingul trebuie să se regăsească în elemente concrete prezente în locație: meniul, cărțile de vizită, ambalajele pentru takeaway (packaging stationary): pungi, pahare, stickere pentru caserole. Trebuie păstrată o imagine coerentă în online și offline: acest lucru înseamnă că imaginea conturilor de Social Media, de exemplu, trebuie să fie coerentă cu cea din offline.
Cum construiești identitatea vizuală pentru un restaurant
Pentru a construi identitatea vizuală a restaurantului tău, trebuie să știi foarte clar cine ești. Poți porni de la câteva întrebări: De ce ai ales să faci asta? Prin ce se diferențiază restaurantul tău de altele? Cui te adresezi? Care este misiunea ta? S-ar putea să îți fie mai ușor să îți imaginezi că brandul tău este o persoană: cum arată? Cum se îmbracă? E serioasă sau comică? E calmă sau entuziasmată? Aceste trăsături creionează personalitatea brandului, care va infuza toate elementele ce țin de restaurant – vizuale și nu numai: abordarea personalului, paleta cromatică, tipul de evenimente etc.
Sfaturi pentru un branding de restaurant corect
Consistența reprezintă unul dintre aspectele esențiale ale unui branding de succes. Trebuie să emani același vibe, atât online cât și offline. Toate culorile din website, logo sau meniu trebuie să se potrivească celor din locația fizică. Dacă vei folosi campanii de promovare, păstrează același stil. Orice material pe care îl printezi, de la flyere, postere la cărți de vizită, trebuie să fie coerent cu brandul tău. Nu neglija aspectul exterior al restaurantului – înainte să intre în locație, clienții au primul contact cu exteriorul, care trebuie să afișeze o signalistică unitară cu cea din interior și online.
Dacă vrei să afli mai multe despre brandingul de restaurant, citește articolele de pe blogul nostru sau contactează-ne.
Read recent articles
Cum să folosești Social Media pentru Restaurante [2023]
Amenajăm Hotelul Peștera Wellness & Spa, primul hotel de 5 stele din județul Dâmbovița
HoReCa 2023. Cele mai noi tendințe în industria hotelieră și cum le poți aplica în afacerea ta
Branded Residence: noul standard de luxury living