(VIDEO) Cele mai frecvente 5 greșeli în designul restaurantelor

Pornind de la ideea că nu există restaurant frumos sau urât, ci doar o amenajare de restaurant corectă sau greșită, am realizat un top al celor mai frecvente greșeli în designul restaurantelor care pot dăuna afacerii tale pe termen lung. Vorbim mai puțin despre aspectul estetic și mai mult despre arhitectura spațiului, despre modul în care poți eficientiza servirea printr-o amenajare corectă și poți influența pozitiv experiența clientului pentru a-l face să revină în restaurantul sau cafeneaua ta.

Descoperă la finalul articolului exemple concrete în episodul dedicat acestui subiect de pe vlogul lui Victor Grosu.

Design frumos, fără a ține cont de faptul că restaurantul este un business

Tendințele de amenajare a restaurantelor sunt ca o ușă rotativă – ele vin și trec, însă întotdeauna restaurantele de succes pun fucționalitatea spațiului înainte de tendințe.

Designul restaurantului nu va funcționa conform așteptărilor dacă încă din faza de proiectare a amenajării nu se ține cont de 2 lucruri extrem de importante:

1. Conceptul restaurantului. Tot ceea ce este amplasat în interiorul unui restaurant trebuie să susțină povestea acestuia, să pună în valoare produsul și să se alinieze identității brandului. Descoperă AICI cum să creezi un concept de succes.

2. Fluxul operațional din restaurant. Elementele de design ar trebui să se concentreze, în primul rând pe crearea unui flux de lucru eficient, având în minte produsul și cifra de afaceri preconizată, iar ambianța se proiectează în jurul acestor elemente.

Planificarea spațiului

În România, deseori nu este calculat spațiul pentru bucătărie raportat la numărul de clienți pe care îi poate acomoda restaurantul. De aici, apare servirea înceată pentru că nu există spațiu pentru pregătirea numărului necesar de porții, clienții primesc comanda cu întârziere, angajații devin frustrați și este doar începutul unui lung șir de probleme.

Raportul corect al spațiului ocupat de bucătărie și anexele utilizate în procesul de pregătire a mâncării este de minim 40%.

Un designer de restaurant trebuie sa studieze și anticipeze operațiunile dintr-un restaurant, să cunoască produsul și să aibă în minte experiența clientului înainte de a proiecta spațiul.

Iluminarea greșită

Iluminarea slabă sau dură este o greșeală care poate strica toată experiența unui client în restaurant. Nimeni își dorește să facă eforturi pentru a citi meniul sau a distinge ce este în farfurie. Din contră, lumina trebuie să pună în valoare produsul, exact ca un tablou într-o galerie de artă.

Deseori, regândirea sistemului de lumini poate salva un restaurant. Noi acordăm o atenție deosebită luminii arhitecturale, mai mult decât pe forma corpurilor de iluminat. Această lumină trebuie să fie direcționată asupra mesei și către anumite locuri pe care le dorim scoase în evidență.

Dimensiunea meselor nu ține cont de produs și de farfuriile în care se servește mâncarea

Este o altă dovadă că designul și conceptul unui restaurant trebuie să pornească de la PRODUS. Comunicarea cu bucătarul este esențială la început. Împreună cu acesta vei stabili dimensiunea porțiilor, a farfuriilor, un minim și un maxim de farfurii prezente în același timp pe o masă.

Băile

Designul băilor arată respectul față de client și interesul ca el să aibă o experiența placută în restaurant. Datorită unei planificări incorecte, bugetul pentru amenajarea unui restaurant se poate termina atunci când se ajunge la băi. Deseori vedem toalete de restaurant cu spațiu extrem de redus și facilități insuficiente.

Cât despre toaletele pentru persoanele cu dizabilități, dacă în alte țări acestea sunt obligatorii pentru obținerea autorizației de funcționare pentru un restaurant, în România le vedem extrem de rar, aproape deloc.

Descoperă mai multe sfaturi și exemple concrete, în video-ul de mai jos: