Grosu Art Studio Blog

HomeBlog – Cum să creezi un website eficient pentru restaurantul tău

Cum să creezi un website eficient pentru restaurantul tău

Categorie:
Autor:
Data:
01 / 10 / 2019

Cele mai recente studii arată că utilizatorii petrec aproximativ șapte ore pe zi în mediul online. Iată de ce website-ul este adesea primul contact al unui potențial client cu restaurantul tău. Și pentru că prima impresie contează, website-ul trebuie să ofere o experiență de utilizare cât mai plăcută și accesibilă pentru vizitatori și să vorbească cât mai clar (dar inspirațional) despre conceptul proiectului tău în HoReCa.

Dacă vrei să creezi un website care într-adevăr să îți aducă rezultate, este obligatoriu să apelezi la experți în web design & development și la consultanți în HoReCa, pentru a identifica punctele tari ale restaurantului tău, pe care să le promovezi în mediul online.

Designul website-ului

Un prim pas pe care trebuie să îl faci în demersurile tale de promovare, este să planifici o ședință foto. Prezentarea profesionistă a localului și a preparatelor cântărește foarte mult în decizia consumatorului de a alege restaurantul tău. Fotografiile pot fi utilizate atât pe website, cât și în promovarea pe diverse canale din mediul online și offline. Este, așadar, o investiție absolut necesară și cu rezultate indubitabile pentru o poziționare corectă.

Designul website-ului trebuie să reflecte conceptul restaurantului și să integreze elementele de identitate vizuală: culori, pattern-uri, fonturi. Utilizarea unei teme wordpress pentru a crea un site de prezentare, este o opțiune eficientă și accesibilă, atât din punct de vedere al costurilor, cât și al timpului de execuție. Aceasta poate fi personalizată conform identității de brand.

Structura website-ului

Pentru a influența în sens pozitiv timpul pe care un vizitator îl petrece pe site, creează o structură intuitivă, în care cele mai relevante informații să fie accesate cât mai ușor. O experiență facilă de navigare îl determină pe vizitator să rămână pe site mai mult, asigurându-ți vizibilitate în Google.

Un exemplu de structură pentru website-ul unui restaurant poate fi:

Homepage: Prima pagină

Prima pagină a website-ului are rolul de a capta atenția utilizatorului, de a-i oferi toate informațiile de care are nevoie, dar și de a-l introduce în povestea ta. Folosește pentru design fotografii de înaltă calitate cu localul și cu preparatele. Asigură-te că incluzi aici cele mai importante lucruri pe care vrei să le comunici, astfel încât vizitatorul să nu parcurgă toate paginile pentru a fi convins să folosească telefonul sau formularul pentru rezervări.

Despre noi: Conceptul din spatele restaurantului

În această secțiune din meniul website-ului, vorbește despre concept, despre diferențiatori și despre experiența culinară pe care o oferi. Dacă ai un bucătar de renume în echipă, asigură-te că le prezinți clienților oportunitatea de se bucura de preparatele acestuia. Iar dacă bucătarul tău nu este foarte cunoscut, poți adăuga o descriere dedicată în cadrul acestei secțiuni, pe baza feedback-urilor clienților, ca un prim pas în crearea unui brand personal care poate influența parcursul afacerii tale.

Meniul: Preparatele à la carte

Acordă mare atenție prezentării preparatelor pentru că oricât de mult ai investi într-un imobil poziționat într-o zonă bună, în design și mobilier, dacă mâncarea nu inspiră clientul, business-ul tău poate eșua. Așadar, secțiunea de meniu trebuie să conțină numele preparatelor, însoțite de poze la o calitate foarte bună, realizate într-un concept vizual unitar. Pentru un plus de transparență față de client și pentru a-ți atinge mai ușor publicul țintă, este indicat să incluzi și prețul preparatelor, alături de gramajul porțiilor. În secțiunea de optimizare SEO, îți vom explica și formatul ideal pentru a încărca meniul pe site.

Servicii de catering sau evenimente

În cazul în care dincolo de meniul à la carte, oferi și servicii de catering sau pui la dispoziție locația pentru evenimente, asigură-te că această categorie de servicii este inclusă în meniul website-ului. Descrie cu acuratețe variantele de meniu pentru catering și facilitățile sălii, iar pentru a încuraja solicitarea unei oferte, include și un formular de contact pentru persoanele care sunt interesate de aceste servicii.

Blog

Ia în considerare crearea unui blog prin care să te poziționezi ca o sursă credibilă de informații pentru publicul tău. Bineînțeles, planul editorial va include teme care să vorbească despre conceptul restaurantului, cu scopul de a crește interesul și atașamentul audienței față de el. Tot pe blog, poți vorbi despre evenimentele care au loc în restaurant, despre noutățile din meniu și despre acțiunile de promovare pe care (îți recomandăm să) le susții.

Contact & Rezervări

Experiența ne-a demonstrat că, în special în cazul restaurantelor medium to high, cu un public țintă din segmentul 25-45 de ani, clienții preferă să completeze un formular de rezervare online, mai degrabă decât să telefoneze. În urma completării acestui formular, clientul primește un email de confirmare a rezervării pe care îl poate redirecționa și către invitații săi, pentru un flux de comunicare eficient.

În secțiunea de contact, trebuie să incluzi numărul de telefon, adresa fizică a restaurantului, programul de funcționare, cât și o hartă Google. Astfel, clientul va ști exact unde să găsească localul tău și în ce interval orar îl poate găsi deschis.

Icon-urile de social media

Website-ul poate contribui și el la creșterea paginilor de social media pe care comunici. De aceea, îți recomandăm să aloci o poziție cât mai vizibilă icon-urilor care vor duce vizitatorul către Instagram, Facebook, LinkedIn și Google My Business. Această convertire a vizitatorului în membru al comunității din social media îți permite să comunici constant către el, determinându-l să facă o primă rezervare sau să revină.

Recomandări de optimizare pentru smartphone

Cei mai mulți dintre utilizatori navighează pe Internet de pe telefonul mobil, de aceea este esențial ca versiunea mobile a website-ului tău să fie corect optimizată. Spre exemplu, poți introduce un buton pentru apel sau rezervare, care să rămână vizibil permanent, indiferent de pagina pe care te afli. Este un call to action puternic și facil pentru client.