Cum transformi ideea ta de restaurant într-un brand de succes?

Categorie:
Autor:
Data:
5 / 07 / 2020

Ești un bucătar talentat la un pas de a porni pe cont propriu sau un antreprenor care a descoperit o oportunitate de business în domeniul horeca? Instinctul îți spune că vei cunoaște succesul cu afacerea ta. Înainte de a te lăsa condus de instinct, ar trebui să știi că peste 60% dintre restaurantele nou deschise nu supraviețuiesc primului an. Însă dacă reușești să transformi restaurantul, cafeneaua, cofetăria sau barul tău într-un BRAND, șansele de reușită cresc exponențial. Descoperă aici care sunt pașii de urmat pentru constuirea unui brand de succes în domeniul restaurantelor.

Dar ce înseamnă să construiești un brand în industria horeca?

În primul rând, este important să definim două noțiuni des întâlnite și de multe ori folosite greșit:

BRAND: întruchiparea simbolică a tuturor informațiilor legate de afacerea ta, imaginea și impresia pe care o au consumatorii față aceasta. Brandul este suma tuturor percepțiilor și reprezentărilor existente în mintea publicului. Un brand are propria personalitate, este unic și are ceva diferit de oferit. Iar acest lucru îl diferențiază în mod relevant de competiție.

BRANDING: procesul prin care este creat și întreținut un brand. Totalitatea metodelor prin care o orgnizație sau un produs comunică și se diferențiază de competiție printr-o identitate proprie.

Iar această comunicare nu se rezumă la consumatori, ci vizează și angajații, partenerii, liderii de opinie și comunitatea. Branding-ul este un process continuu și înglobează știința cercetării pieței și a consumatorului, strategia și creativitatea în design. Branding-ul este subordonat comunicării de marketing.

Sursa: designerpeople.com

Branding vs. Crearea identității de brand

Un brand este mai mult decât un logo. El acoperă întreaga experiență dintr-un restaurant, promisiunea, filozofia și cultura companiei. Branding-ul incepe din momentul în care formulezi ideea ce te motivează în crearea restaurantului tău, cum ar fi pregătirea mâncării cu ingrediente BIO de la fermele locale sau crearea unei experiențe fine dining prin reinterpretarea rețetelor tradiționale, etc. Această idee devine promisiunea de brand, care este comunicată în toate demersurile de marketing.

Identitatea vizuală a unui brand, confundată deseori cu noțiunea de ”branding”, trebuie să susțină promisiunea de brand prin logo, culori, fonturi, texturi, simboluri sau alte elemente grafice.

Holy Smoke Restaurant Branding. Sursa: gritsandgrids.com

Cum poți folosi elementele de brand pentru succesul afacerii tale?

Orice afacere în domeniul horeca înseamnă o experiență senzorială. Desigur, este important, poate cel mai important, ca mâncarea ta să fie bună, cu un serviciu pe măsură. Însă brandul îi va ajuta pe clienți să remarce, să își amintească și să recomande restaurantul.

Pentru a transforma restaurantul tău într-un brand apreciat, cu o bază de clienți loiali și potențial de extindere, va trebui să îți concentrezi eforturile în crearea unei experiențe senzoriale unice, diferite de tot ce clienții tăi au încercat până atunci.

Elementele de branding vor fi prezente în întreaga interacțiune cu publicul – de la website sau ambalajele de delivery și până la design interior sau modul în care este prezentată și servită mâncarea, uniformele personalului, etc

Simțuri by Bella`s Bakery, Grosu Art Studio

11 elemente de care să ții cont pentru un branding de succes în horeca

Brandingul restaurantului înseamnă mai mult decât crearea unei identități vizuale puternice sau a unei experiențe memorabile pentru clienți. Branding înseamnă să știi cine îți dorești să fii ca și companie și de ce clienții vor face rezervări la restaurantul tău mai degrabă decât la unul din competitorii cu care împarți același vad, specific sau interval de prețuri.

Recapitulăm aici cele 9 elemente de bază pe care trebuie să le ai în vedere atunci când creezi strategia de brand și pe care le vom dezbate în articolele de pe acest blog.

  1. Concept
  2. Promisiune de brand
  3. Nume
  4. Logo
  5. Slogan
  6. Mesaj
  7. Ambianța, care conține, pe lângă design interior și iluminarea spațiului, vesela, șervetele de pe masa și uniformele angajaților, designul meniului, muzica etc
  8. Social Media
  9. Website
  10. Mâncare
  11. Staff

Simțuri by Bella`s Bakery, Grosu Art Studio

Cu cât investești mai inteligent în fiecare componentă a afacerii tale din punct de vedere al branding-ului, cu atât ai mai multe șanse să fii recunoscut și apreciat de clienți noi și fideli deopotrivă. Un brand puternic în domeniul restaurantelor creează o legătură emoțională cu baza de clienți și are o influență mojoră asupra succesului afacerii.