De ce este Food Market-ul noul model de afacere de succes în HoReCa
Aceia dintre noi care iubesc călătoriile și mâncarea deopotrivă își amintesc cu siguranță de food market-urile celebre precum La Boqueria din Barcelona, Markethalle Neun din Berlin, Marché des Enfants Rouges din Paris sau Borough Market din Londra. Aceste food market-uri sunt un magnet pentru turiști și o mină de aur pentru antreprenorii locali.
Vestea bună este că food market-urile au câștigat popularitate în ultimii ani și în România și încep să apară din ce în ce mai des în orașele mari.
Descoperă aici tot ce trebuie să știi despre acest nou model de business, pe care noi l-am dezvoltat deja în Moscova, Chișinău și mai nou, în Sibiu.
Food Market, noul Food Court?
De cele mai multe ori, un food market este asemănat cu food court-ul din mall. Ei bine, nu este chiar așa.
Spre deosebire de food court-ul unui mall, în cadrul unui food market, restaurantele și meniurile fast food sunt înlocuite de o varietate de businessuri locale, vendori de mâncare tradițională sau cu specific și magazine ce comercializează produse cu amănuntul, totul sub același acoperiș.
O altă diferență este faptul că, spre deosebire de un food court-uri, food market-urile sunt amenajate într-un stil omogen și coerent, localizate adesea în depozite, clădiri istorice sau chiar în vechi cinematografe.
Cum au devenit Food Market-urile populare?
La fel ca și trendul cu food truck-urile, food market-urile reprezintă un model similar de schimbare, generată de apropierea publicului de afacerile locale, mai mici, dar extrem de creative, capabile să ofere experiențe culinare unice.
Cultura alimentară în continuă schimbare, creșterea costurilor forței de muncă, chiria și atracția oamenilor către comercianții cu amănuntul – toate acestea au jucat un rol important în procesul de popularizare.
Tipuri de Food Market
În momentul de față, există două tipuri de food market:
- Multi-concept
Într-o food market multi-concept, toate opțiunile de luat masa sunt operate de același furnizor sau proprietar. Acest lucru oferă vendorului oportunitatea de a încerca diferite tipuri de mâncare.
- Multi-vendor
Food market-urile multi-vendor închiriază spațiu către o varietate de furnizori, pentru a crea un spațiu multicultural din punct de vedere al gastronomiei.
Beneficiile acestui tip de business
Din perspectiva unui restaurant
Deschiderea unui restaurant de la zero implică foarte multă muncă și responsabilitate. În schimb, dacă optezi pentru un mini restaurant într-un food market, atunci trebuie să te aștepți la :
- Costuri reduse
Costurile de pornire sunt mai mici decât deschiderea unui restaurant independent. Iar asta se datorează faptului că locația este parțial sau complet utilată și mobilată, iar chiria este împărțită cu ceilalți vendori. .
- Cheltuieli comune
Costurile precum întreținerea sunt împărțite între toate business-urile dintr-un food market.
- Expunere
Prin simpla localizare, un food market oferă un grad ridicat de expunere, prin comparație cu un restaurant de sine stătător.
- Trafic constat
Varietatea vendorilor garantează un volum mare de trafic.
- Infrastructură
Având în vedere că rețeaua electrică și cea sanitară este folosită de toată lumea, în cazul în care apare o problemă, este mult mai ușor de rezolvat.
Din perspectiva unui client
- Experiențe culinare unice
De cele mai multe ori, pentru a atrage atenția, un vendor va crea un meniu unic, cu preparate pe care sigur nu le-ai mai încercat până acum.
- O varietate de alegeri
În cadrul unui food market, ai posibilitate de a alege dintr-o varietate de preparate și băuturi.
- Comoditate
Sub același acoperiș găsești feluri de mâncare din toate colțurile lumii.
- Accesibilitate
Într-un food market, prețurile sunt accesibile și ai posibilitatea de a te bucura de multe preparate și să te încadrezi într-un buget decent.
Din perspectiva dezvoltatorilor
- Venituri extra
Dezvoltatorii de clădiri pot crea un food market la parterul clădirii pentru a obține mai multe contracte de închiriere a spațiului
- Șanse mai mari de succes
Chiar dacă un business din food market nu reușește să se mențină, asta nu condamnă întreaga afacere spre eșec.
- Valoarea imobiliară
Food market-urile sunt cunoscute pentru creșterea valorii proprietăților din apropiere.
În principiu, food market-urile sunt un concept relativ nou și interesant, atât pentru restaurante, cât și pentru dezvoltatori. Pot fi considerate o opțiune atractivă pentru restaurantele care se află încă la început de drum sau o opțiune de tranziție formidabilă pentru afacerile care vor să depășească nivelul de food truck.
De asemenea, din punctul nostru de vedere, food market-urile sunt o pânză excelentă în care poți să-ți testezi creativitatea. Ținând cont de doar câteva elemente cheie – durabilitate, spațiu amplu pentru clienți și elemente distinctive pentru vendori – food market-urile sunt un spațiu excelent de exercițiu al creativității și pot reprezenta un strop de vitalitate pentru întreaga vecinătate.
Read recent articles
Cum lansezi o afacere în domeniul ospitalității în plină criză economică
Cum faci angajări în HoReCa: 5 abilități pe care să le urmărești în procesul de recrutare
Minimalismul etnic, cel mai apreciat stil de design interior pentru restaurante post-pandemie
Cum elimini risipa alimentară din restaurant, pentru afacerea ta și pentru tine