Grosu Art Studio Blog

HomeBlog – Noile reguli de supraviețuire a restaurantelor sub amenințarea coronavirus

Noile reguli de supraviețuire a restaurantelor sub amenințarea COVID-19

Categorie:
Autor:
Data:
13 / 03 / 2020

Răspândirea rapidă a COVID-19 a determinat națiunile și organizațiile din întreaga lume să ia măsuri de urgență în interesul sănătății publice. Dacă acum câteva zile, companiile emiteau declarații care pledau pentru o igienă consecventă, menită să împiedice răspândirea virusului, acum majoritatea corporațiilor întreprind acțiuni tot mai radicale, prin instituirea lucrului de acasă și interdicții de călătorie.

Veștile proaste continuă să curgă, situația se agravează de la o oră la alta, iar impactul asupra industiei HORECA se anunță a fi devastator, atât în ceea ce privește vânzările, cât și în riscul de întrerupere a lanțului de aprovizionare. Pentru a supraviețui contextului actual care poate oricând  escalada în stare de carantină generală, restaurantele, companiile de food delivery și furnizorii de produse alimentare trebuie să facă schimbări substanțiale.

Populația trebuie să mănânce, chiar dacă nu părăsește locuința: renunță la self-service și dezvoltă serviciul de food delivery

Afacerile construite pe modelul self-service, cu bufet de unde clienții își pot alege mâncarea sunt primele care vor avea de suferit în acestă perioadă. Bufetul în fața căruia clienții stau la coadă pentru a avea acces la mâncare înseamnă creșterea riscului de contaminare intracomunitară și scăderea încrederii potențialilor clienți.

Companiile de food delivery au raportat creșteri de 20% a livrărilor în ultimele zile, iar restaurantele și-ar putea asigura veniturile minime necesare pentru acoperirea cheltuielilor prin concentrarea activității pe livrarea mâncării.

În Statele Unite companii de livrare precum Postmates sau Instacart au lansat deja serviciile de livrare fără contact între livrator și client, oferind clientului posibilitatea de a-i comunica livratorului locul unde dorește să îi fie lăsată mâncarea și pot trimite chiar o fotografie cu locul exact.

Însă, chiar și cu limitarea contactului între livrator și client, rămân semnele de întrebare cu privire la contaminarea recipientelor și a genților de transport, precum și a mâncării.

În ceea ce privește contaminarea mâncării, ”până în acest moment nu există dovezi conform cărora virusul s-ar transmite prin alimente”, spune Craig Hedberg, profesor de la Universitatea din Minnesota și expert în boli transmise de alimente. Cu toate acestea, companiile de food delivery ar trebui să conlucreze cu managementul restaurantelor pentru a se asigura că mâncarea este preparată conform regulilor impuse de Direcția de Sănătate Publică.

Serviciile de food delivery ar trebui să se asigure că procesul de livrare este unul sigur și să comunice atât prin aplicație, cât și prin toate mijloacele de comunicare cu publicul intensificarea măsurilor de igienă. Toate gențile și echipamentele cu care se asigură livrarea vor fi dezinfectate cu soluții profesionale, livratorii vor purta măști de protecție și mănuși chirurgicale pe care le vor schimba periodic sau vor fi echipați cu soluții dezinfectante pentru mâini.

Asigură un mediu sigur pentru angajați și clienți, prin adoptarea unor măsuri suplimentare de igienă

Aceste măsuri sunt importante în fiecare zi, dar mai ales în cazul prevenirii răspândirii bolilor respiratorii precum COVID-19.

Este important ca personalul din bucătărie și cel de servire să aibă la dispoziție dezinfectant de mâini și șervete de unică folosință pentru igienizarea suprafețelelor atinse frecvent (telefoane, întrerupătoare, uși etc.) înainte de utilizare.

De asemenea, un angajat resonsabil cu dezinfectarea spațiilor de lucru ar trebui sa fie permanent în bucătărie, iar managerul restaurantului ar trebui să verifice periodic respectarea regulilor.

Este recomandată afișarea unui regulament intern de igienă care îi încurajează pe angajați să NU se prezinte la serviciu dacă prezintă simptome sau au călătorit în ultimele 14 zile în zone de risc, să se spele frecvent pe mâini cu apă caldă și săpun, să nu își atingă ochii, nasul și gura cu mâinile.

Măsuri pentru siguranța clienților:

– Punerea la dispoziția clienților a dezinfectantilor pe bază de alcool la intrarea în local și în spațiul destinat oaspeților

– Reconfigurarea spațiului și repoziționarea meselor astfel încât distanța dintre mesele ocupate să fie mai mare de 1 metru.

– Curățarea și igienizarea obiectelor sau suprafețelor pe care clienții le pot atinge, inclusiv suprafețe de toaletă, meniuri, recipientele pentru condimente, etc. este obligatorie.

Câștigă-le atenția clienților comunicându-le toate măsurile luate pentru siguranța lor

Preocuparea clienților cu privire la siguranța serviciilor oferite de restaurantul tău este majoră și justificată. Comunică toate măsurile de mai sus pe canalele de socializare și pe website, de la respectarea cu strictețe a regulilor de sănătate publică în prepararea mâncării, până la procedurile de igienizare a spațiului destinat oaspeților. Arată transparență și răspunde prompt întrebărilor lor legate de procesele de preparare și servire a mâncării.

Anulează evenimentele programate în restaurant

Fiecare dintre noi are o putere extraordinară de a încetini răspândirea acestei boli. Anularea evenimentelor din restaurante sau săli de evenimente, ar putea însemna salvarea a zeci de vieți și câștigarea încrederii clienților, cu un impact major, pe termen lung.

Pentru operatorii din segmenul horeca acesta este începutul unei perioade marcate de incertitudine și statistici deloc optimiste, iar măsura în care își pot reinventa business-ul sau se vor adapta contextului este capabilă să determine, într-o mare măsură, supraviețuirea afacerii. Vom vedea restaurante fine dining care vor renunța la felurile de mâncare pretențioase în favoarea preparatelor simple, ușor de gătit și transportat? DA. Se vor cheltui bugete semnificative pentru păstrarea normelor de igienă în restaurante? Cu siguranță. Se vor înregistra pierderi? DA. Vor fi restaurante care se vor închide. Din nefericire, DA.