Mai mult decât în oricare alt domeniu, afacerile de succes în industria horeca sunt cele care spun povești. Povești despre oamenii care le-au creat, despre procesele prin care se nasc aromele din farfurie și ingredientele care le desăvârșesc. Motivul pentru care Naneti este o afacere de succes la doar un an de la înființare? Are cel puțin o poveste reală pentru fiecare dintre cele de mai sus. Descoperă cum a luat naștere și cum a cunoscut succesul una dintre cele mai surprinzătoare pizzerii bucureștene.

Restaurant: Naneti

Specific: Italienesc

Data: 2015

Locatie: Bucuresti, Romania

O afacere născută din pasiune și … cozonaci

Înainte de a deveni proprietarul Naneti, Cătălin Naftan conducea o afacere in domeniul consultantei HR și își împărțea timpul liber între pasiunea pentru gătit și călătoriile în Italia. În mintea sa de om de afaceri în căutare de aventuri, îi încolțise de ceva timp dorința de a deschide un nou business, într-un domeniu nou. Ideea de a deschide o pizzerie a venit în timpul unei plimbări pe străzile din Puglia, când curiozitatea i-a fost trezită de o mulțime adunată în fața unei mici pizzerii. După ce a gustat pizza din acel hotspot al turiștilor pasionați de pizza autentică și-a propus să creeze un astfel de loc în București.

Pasiunea sa pentru gătit s-a născut acum mai bine de 7 ani dintr-o provocare. Cătălin și-a dorit să demonteze toate miturile conform cărora coacerea cozonacilor perfecți presupune anumite abilități de gospodină care nu se conjugă la genul masculin. S-a închis în bucătărie cu o rețetă de pe net și un stoc de ingrediente din cele mai bune pe care le-a putut găsi pe piață. Rezultatul a fost pe măsura efortului și a depășit orice așteptare: o pereche de cozonaci perfect crescuți, rumeniți și foarte aromați. După această experiență, Cătălin a prins curaj să experimenteze și alte rețete și a rămas cu două concluzii care îl ghidează și astăzi în afacerea sa: plămădirea aluatului este lucrul la care se pricepe cel mai bine în bucătărie și ingredientele sunt ”responsabile” în proporție de 90% pentru succesul unui preparat.

Pentru că s-a înconjurat de specialiști, deschiderea pizzeriei a fost un proces de care își amintește cu plăcere

Decizia de a deschide un restaurant tip pizzerie era luată, avea un nume și o idee despre experiența pe care urma să o ofere clienților. Știa că va lucra nu doar cu cele mai bune ingrediente, ci și cu echipamente și tehnologii de ultimă generație, iar pentru achiziționarea lor a aplicat pentru o finanțare Start-up Nation, proiect pentru care a lucrat cu o echipa de consultanți.

Locul unde urma să fie Naneti, este o fostă croitorie la parterul clădirii de birouri în care Cătălin își desfășoară celalalt business, pe strada Hatmanul Abore nr. 12. Știa că va fi nevoie de implicarea lui în procesele din bucătărie și că lansarea unui astfel de business nu poate fi posibilă fără prezența sa constantă, nu ar fi putut găsi un loc mai bun pentru prima locație Naneti.

A început să caute designer pentru Naneti și a primit câteva propuneri interesante de la studio-uri cu reputație bună în domeniul amenajărilor de restaurante și cafenele. A început colaborarea cu un studio de design interior, însă a identificat în scurt timp faptul că lipsește ceva: designul pe care urma să îl implementeze punea partea estetică înaintea experienței clienților sau a proceselor din bucătărie.

Echipa Grosu Art Studio a venit nu doar cu o propunere de design, ci și cu o viziune integrată asupra business-ului

”La Victor am ajuns în urma unei recomandări din partea unei prietene. Încă de la prima vizită în spațiul care nu era nici cel mai generos și nici cel mai luminos, mi-am dat seama ca am întâlnit omul potrivit pentru Naneti”, spune Cătălin. Din discuția inițială, antreprenorul a înțeles că echipa Grosu Art Studio nu vine doar cu designul unui local, ci și cu o viziune integrată asupra experienței pe care clientul urma să o aiba aici și, mai mult, cu soluții pentru eficientizarea proceselor din bucătărie și recomandări pentru strategia de business pe termen lung.

Cătălin povestește cu plăcere despre procesele premergătoare deschiderii Naneti. S-a înconjurat de specialiști și totul a decurs firesc, fără travaliul de care se plâng cei mai mulți dintre antreprenorii români. În tot acest timp, Cătălin a experimentat rețete de pâine artizanală, pizza, sandwich-uri și salate și a pus pe picioare meniul restaurantului, iar echipa GAS a creat identitatea vizuală Naneti.

”Provocări? Nu am avut provocări altele decât cele de ordin psihologic. Aveam totul pregătit pentru deschidere, dar tot întârziam momentul. Până într-o zi”, spune Cătălin Naftan.

Designul pizzeriei, un loc intim cu aluzii la procesul de plămădire a aluatului artizanal

Capacitate: aproximativ 20 de scaune.

Lampile de pe pereți, în formă de plăcintar, alături de jocul de texturi de la nivelul pereților – neted și rugos – duc cu gandul la întinderea aluatului de pizza.

Pornind de la premisa că procesul de creare a preparatelor este un spectacol apetisant, distractiv și un factor declanșator al încrederii clienților, am poziționat blatul de montare pentru pizza și cuptorul în bucătăria deschisă din restaurant. În plus, mirosul aluatului copt completează experiența culinară de la Naneti.

După recuperarea investiției în primele luni, proprietarul Naneti se gândește la dezvoltarea business-ului

L-am vizitat pe Cătălin la Naneti în plin proces de schimbare a meniului, dar și a programului de funcționare. Dupa un an de la deschiderea Naneti se simte pregătit să introducă meniuri pentru mic-dejun și burgeri, pe care le va lansa odată cu un set nou de veselă. În plus, a ajuns să cunoască nu doar preferințele, ci și programul clienților cărora se adresează. Prin urmare, va modifica orele de funcționare în intervalul  8-17.

În ceea ce privește strategia pentru dezvoltarea business-ului, antreprenorul își propune să deschidă alte 5-6 locații în vecinatatea clădirilor de birouri din Bucuresti, apoi, când va considera că business-ul său a ajuns la maturitate, va lansa o franciză Naneti. Este conștient că acest business va trebui să învețe să funcționeze fără prezența lui. Prin modelul de management aplicat la Naneti și mediul de lucru pe care l-a creat, a reușit să își fidelizeze angajații cu care va face echipă bună pentru îndeplinirea acestor obiective.