Rolul influencerilor în promovarea proiectelor HoReCa
Social media nu a schimbat doar modul în care ne petrecem timpul, în care ne informăm și relaționăm, ci și strategiile de promovare a brand-urilor. În condițiile în care peste 75% dintre cei care au un cont pe rețelele sociale urmăresc cel puțin un influencer de la care se inspiră, cu care se identifică sau căruia îi împărtășește viziunea, devine esențial ca brand-ul tău să se regăsească printre recomandările acestor lideri de opinie.
Ce sunt, de fapt, acești influenceri și ce îi legitimează ca purtători ai mesajelor de marketing? Ei pot fi celebrități din media, experți sau, pur și simplu, pasionați de un anumit domeniu, care prin intermediul conținutului publicat în social media au reușit să creeze o comunitate. Iar cel mai relevant avantaj al acestor comunități atunci când vine vorba despre influencer marketing, este că au un profil bine definit, iar mesajele se propagă mult mai controlat și rapid către ele.
În continuare, îți vom prezenta beneficiile colaborării cu influenceri pentru promovarea proiectului tău în HoReCa, cât și pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ți atinge obiectivele de comunicare printr-o campanie de influencer marketing.
Beneficiile utilizării influencerilor în promovarea afacerii tale
Credibilitatea afacerii tale crește odată cu feedback-ul din mediul online. Recenzia pe care proiectul tău o primește de la un lider de opinie din mediul online influențează decizia publicului țintă de face o rezervare sau nu. O informație pozitivă împărtășită de un anumit influencer comunității sale, contribuie la creșterea credibilității și implicit a reputației afacerii tale.
Atingerea publicului țintă este mai ușoară dacă alegi influencerii potriviți pentru că ei distribuie mesajul către o audiență specifică.
Conținutul generat de influencer în legătură cu proiectul tău crește vizibilitatea restaurantului, cafenelei sau hotelului tău în mediul online și poate fi mai credibil pentru consumatori. Cu acordul lor, poți prelua post-urile pe paginile afacerii, aceasta fiind și o metodă de a consolida imaginea pentru cei din comunitatea ta, trimițând către ei o nouă garanție a calității, avizată de o persoană din exterior.
Eficiența costului este dovedită în campaniile cu influenceri, investiția în acest tip de colaborări fiind mult mai mică decât în cazul strategiilor tradiționale.
Cum să alegi influencerii potriviți pentru promovarea proiectului tău HoReCa
Fotografiile din călătorii și cele cu mâncare sunt cele mai frecvente în social media. Conform unui studiu al Business of Apps (noiembrie 2019), 45% dintre utilizatorii de Instagram postează conținut despre călătorii, iar 43% dintre utilizatori postează despre mâncare. Așadar, acesta este un domeniu cu adevărat privilegiat în social media. De aceea este important ca în selecția ta să nu te raportezi strict la reach (la numărul de followers pe care influencerul îi are), ci să te apleci mai mult asupra unor indicatori privind calitatea conținutului creat, engagementul creat și timpul petrecut cu brand-ul.
Atunci când alegi influencerii, asigură-te că publicul tău țintă se poate identifica prin aceștia. Spre exemplu, dacă restaurantul tău are ca target persoanele cu venit mediu și mare, îndreaptă-te către influenceri care comunică în acest segment de public țintă. Un alt aspect de care să ții cont este engagementul lor, care trebuie să fie unul ridicat. Doar în acest fel postarea referitoare la proiectul tău va ajunge la publicul țintă. Dacă influențatorii au un număr mare de urmăritori, dar un număr mic de aprecieri sau comentarii, poate indica faptul că o parte dintre urmăritori sunt cumpărați.
Selectează influenceri conform audienței acestora
După realizarea unei prime liste de influenceri din domeniul HoReCa, este momentul să îi selectezi pe cei care se potrivesc conceptului tău. Să presupunem că ai un restaurant cu specific mediteranean. Orientează-te către influențatori cu conținut de calitate despre vacanțe, un stil de viață sănătos și interes pentru produse și servicii complementare stilului de viață pe care ai stabilit că îl are targetul tău. Astfel, influencerul își va păstra credibilitatea și autenticitatea față de publicul său, iar localul tău va căpăta vizibilitate pentru un segment de public care, foarte posibil, apreciază tipul de mâncare pe care tu îl vinzi.
Stabilește ce tip conținut vrei să livreze influencerii
Înainte de a contacta influencerii, stabilește împreună cu agenția de comunicare ce tip de conținut vrei să creeze endorserii tăi și ce mesaje vrei să tranmită. Stabiliți împreună cum poate încorpora postările despre afacerea ta în planul său editorial. În ziua sau zilele în care va posta, urmărește impactul postării asupra paginilor tale, respectiv aprecierile, comentariile și distribuirile pe conturile pe rețelele sociale, cât și traficul pe site.
Evaluează campania de promovare și comunică feedback-ul influencerilor
Procesul de evaluare a campaniei este continuu și asigură desfășurarea corectă a campaniei. În funcție de durata acesteia, numărul de influenceri implicați și materialele pe care trebuie să le posteze, monitorizează postările făcute de către influenceri, pentru a te asigura că mesajele cheie pe care le-ai specificat în brief sunt încorporate în postări.
Read recent articles
Cum să folosești Social Media pentru Restaurante [2023]
Amenajăm Hotelul Peștera Wellness & Spa, primul hotel de 5 stele din județul Dâmbovița
HoReCa 2023. Cele mai noi tendințe în industria hotelieră și cum le poți aplica în afacerea ta
Branded Residence: noul standard de luxury living